6 Ekim 2011 Perşembe

TURGUT ÖZAKMAN-CUMHURİYET II
Türk Mucizesi

Bilgi Yayınları
2010 Basım-653 Sayfa
(Aynı yıl 21 baskı yapmış)

Türkiye üçlemesinin sonunda, 1923-1938 döneminde neler yapıldığını anlatan Turgut Özakman'ın harika kitabı.Cumhuriyet nasıl kuruldu, Cumhuriyetten sonraki dönemlerde neler yapıldı, eğitim,sanat,kültür,sanayi alanlarında ne gibi gelişmeler yaşandı, bunlara ışık tutuyor.Diğer üç kitabını göz yaşlarını içinde okuyunca , bunu da okumak için acele ediyordum.Kısmet bu zamana imiş.Bu arada Atatürk'ün kaç kitap okuduğunu çok merak ediyordum, çünkü okumayı çok sevdiğini biliyordum.Atatürk Yaşamı boyunca 3997 adet kitap okumuş,bunların bir kısmını Anıtkabir'i gezerken görme şansına sahip olmuştum.Bu kadar savaş ve yaşantı arasında ne kadar vefalı bir okurmuş.

Kitaptan hoşuma giden alıntılar:(bunlar oldukça fazla bu sebepten sadece bir kısmını paylaşabiliyorum):
''Yaptığımız ve yapmakta olduğumuz devrimlerin amacı, Türkiye Cumhuriyeti halkını tamamen çağdaş ve bütün mana ve şekilleriyle uygar bir toplum haline kavuşturmaktır.Devrimlerin asıl ilkesi budur.''

''Türkiye her konuda çağdaş,uygar, zengin, çalışkan, demokrat, barışçı, Avrupa ile aynı düzeyde, güzel bir ülke olacak.Eliyle yemek yiyen, yere tüküren, kadın döven, kızlarını satan, gülmekten utanan, resmi, heykeli günah sayan, cinci hocalardan yardım bekleyen, okuma yazma bilmez nesiller tarihe karışacaktır.''

''İç ya da dış deliler başımıza iş açmazlarsa, Türkiye dört-beş nesil sonra, çiçek gibi, misk gibi bir memleket olur.''

''Cumhuriyetimizin ve milletin ruhundan ilham alan prensiplerimizin, bir vücudun ortadan kaldırılması ile yok olacağını sananlar çok boş beyinli zavallılardır.Benim naçiz vücudum bir gün elbet toprak olacaktır.Fakat Türkiye Cumhuriyeti sonsuza kadar yaşayacak, Türk milleti uygarlık yolunda duraksamadan yürümeye devam edecektir.''

''Vatansever olmak vatandaş olmanın gereğidir.''

''İsmet İnönü-Ne yaptı Mustafa Kemal Paşa yahu?Vatanı mı sattı?Düşmanla iş birliği mi yaptı?Milletin ırzı, namusu, evi barkı yağmalanırken köşkünde, konağında keyfine mi baktı?Bir yıkıntıdan bağımsız bir devlet, orta çağda yaşayan zavallı, esir bir yığından başı dik bir millet çıkardı.Hayvanlar bile bu kadar nankör olmaz.''

''İsmet İnönü-Yüzyılın ve geleceğin Türk milletinden isteklerine kulaklarımızı tıkamak elimizden gelmiyor.Çünkü biz, geçmiş dönemlerin tam bir yıkım ile son bulduğuna tanık olan bir nesiliz.Bir insan cemiyetinde hayatın alameti okuyup yazmaktır.''

''Bir  cemiyette en muzır(zararlı) adam, ehliyetsiz olduğu halde salahiyet(yetki) sahibi olandır.''

''Gençler, benim gelecekteki emellerimi gerçekleştirmeyi üstlenen gençler!Bir gün bu memleketi sizin gibi beni anlamış bir gençliğe bırakacağımdan dolayı çok memnunum ve mutluyum.''

''İsmet İnönü- Devletimizin banisi ve milletimizin fedakar, sadık hadimi,
İnsanlık idealinin aşık ve mümtaz siması
Eşsiz kahraman Atatürk!
Vatan sana minnettardır.
Bütün ömrünü hizmetine verdiğin Türk milleti ile beraber senin huzurunda tazim ile eğiliyoruz.Bütün hayatında bize ruhundaki ateşten canlılık verdin.Emin ol aziz hatıran sönmez meşale olarak ruhlarımızı daima ateşli ve uyanık tutacaktır.''

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder