7 Kasım 2011 Pazartesi


ZİYAN
-
HAKAN GÜNDAY
Doğan Kitap
2009 Basım-302 Sayfa

Hakan Günday’a hayranlığımı daha önce yazmıştım sanıyorum, adamın değişik çalışan bir beyni olduğunu düşünüyorum.

Ziyan’da askerlikle başlayan hikaye o kadar gerçek ki resmen bütün heyecanı ve bunalımı hissettim.En güzeli de kitabın sonunda kocaman bir sürpriz vardı , bu sürprizin ne olduğunu söylemeyeceğim ancak eğer Hakan Günday okuyorsanız, okumuşsanız ya da okuyacaksınız Azil’den önce Ziyan’ı okuyun diyorum.

ARKA KAPAK
'Beyaz gövdeli zenci köpeklerimiz var. Adları da var. Ama onlar birer heykel. Çağırınca gelmiyorlar artık. Cennetin kapısını bekliyorlar. Karla karışık toprağa gömülebilmek için kulakları dik donuyorlar! Öyle bir cennet ki, paslı demirin bile ak sakalı var. Bizi saran tel örgüler beyaz angoradan örülmüş. Havası havlamayı bırakmış, ısırıyor. Beyaz ağzı etimizle dolu. Bu yüzden sessiz bir ayaz var. Saçaklardan sarkan mızrak dişleri ensemize saplanmış. Gazete kâğıdı gibi buruşmuş derimizde mor diş izleri, bekliyoruz.
Cennetten kovulmayı. Bembeyazız. Soğuk. Donmak. Çözülmek. Tekrar donmak.
Daha fazla hiçbir şeye gerek yok. Fiilleri çekmeye bile. Herkes kalsın yerinde. Bıraksınlar, yaslansın göğsüm sırtlarına, ılıklaşsın enseleri nefesimle. Yavaş yavaş sokayım dilimi derilerine. Aksın içlerine hayatımın zehri. Yirmi adet mermi. Muhteşem! Hepinizi geberteceğim! Ama hepinizi!'

4 yorum:

  1. etkileyici bir arka kapak metni... içeriği konusunda da davetkar.paylaşıma teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. EMİNE ÖZTÜRK-Ben teşekkür ederim, yorum için:)

    YanıtlaSil
  3. ayyyy süprizli kitaplara bayılıyorum merak ettim bak şimdi.filmlerde filan da baştan herşey belli olunca izlemenin bi anlamı kalmıyo,biraz süpriz olsun,heyecan olsun istiyorum:)

    YanıtlaSil
  4. Gülümse-cim , çok okumak ile mi ilgilidir(6. his mi?) bilinmez ama ben kitaplarda doğru tahmin yapıyorsam(sonunda) hiç mutlu olmuyorum, şöyle süper değişik, tahmin edilemez bir son , kitap sonsuza kadar aklımda, off bayılırım sürpriz sonlara:))

    YanıtlaSil