13 Mart 2012 Salı

24-BİR DÜELLO BİR SUİKAST-KAZIM KARABEKİR

Emre Yayınları
212 Sayfa-1, Baskı 95
(elimdeki 6. baskı 2005)


Bazen aşk , macera ve gerilim 'den sıkıldığımda , bir şeyler öğrenebilmek adına değişik(tarih) kitaplara yönelirim.
Karabekir Paşa'nın kitabını da hem Atatürk'ün yakın bir silah arkadaşı olduğu hem de o döneme farklı bir bakış açısı getirebileceği için almıştım.
Sonuçta bazı şeyleri hep aynı kişilerden okumak yerine farklı bakış açılarına da göz atmak gerekliliğine inanırım.
Ancak kitap beklentilerimi karşılamadı.Genelde kitap yorumlarımda içerik hakkında çok fazla bilgi vermemeye çalıştığımı da fark etmişsinizdir.Bu seyredilmek istenen bir filmi başka birinden dinlemek gibi bence, beğeni ya da olumsuzluk yeterli benim için ne anlattığını duymak istemem.
Oysa bu kitabı en ince detaylarına kadar anlatmak istiyorum.Tabi ki böyle yapmayacağım.Benim takıldığım tek noktadan bahsedeceğim sadece.
Paşa kendisinin daha önceki yazdığı bir oyuna laf söylenmesinin ardından , pek çok şeyler yazmış.
Ve en kötüsü de bunun için Gazi ile yollarını ayırma noktasına gelerek kalan ömrünü de bazı lüzumsuz şeyler için harcamış.Tabi bu benim görüşüm ama gerçekten memleket için daha elzem işler varken, kişinin bir sözden bu kadar etkilenmesi ve buna istinaden bu işin peşini neredeyse ölene kadar bırakmayarak, kin gütmesi doğru değil gibi geliyor.


4 yorum:

  1. siz kitaptan çok kazım karabekir'i beğenmediniz galiba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap; Kazım Karabekir tarafından yazılmış ve hayatının bir kısmını anlatmış ve hatta sadece bir olay döngüsüne takılı kalıp kendini aklamaya ya da haklılığının kanıtlamaya çalışmış , bu durumda diyebilirsiniz ki ben kitapta, Karabekir Paşa'nın bakış açısını beğenmedim.Dolayısı ile kitabın anlattıklarını da beğenmemiş oluyorum ya da tam tersi...

      Sil
  2. tarihi belgelerle yazılmış olan Kazım Karabekir Paşa'nın bütün hatıratları neden yakılıp yok edilmeye çalışılmış?! ev basmalar,kitap toplatmalar,gelecek nesillere bi tek belge bırakmamak için hatıratların yakılması...O dönemle ilgili resmi(uydurma) tarih dışında O dönemi belgelerle anlatan,bizim için yazma gayretinde bulunmuş,ucunda suikast da olsa bu cesareti gösteren,Kazım Karabekir Paşa'ya ve bu hatıratları gün yüzüne çıkaran tarihçilerimize saygı duymalıyız.daha düne kadar bu tarz kitapların yayınlanması bile yasaktı.ama artık devir eski despot devir değil.Gerçek tarihten daha elzem bir şey olmadığı için,gelecek nesiller tarihi doğru ellerden bilsin diye bunca uğraşı...benmerkezci anlayış,"ben yaptım,ben,ben,ben.."düşüncesini "biz" olarak aktarma gayreti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle faklı yorumlamanıza(kitabı, tarihi) saygı duyarım , sonuçta insanlar farklı fikirler, farklı düşünceler içinde olmalılar ki çok seslilik olabilsin hayatımızda.Ancak 1. Adsız sıfatı ile yazdığınız yorum neden?'.Ben buna takılırım kusura bakmayın. ben asla yayımcıya saygısızlık amaçlı yazmadım bu yazıyı ki saygısızlık yapmak için değil farklı fikirler okunsun diye paylaştım kitabı .Ayrıca yayıncı adı da ortada diğer kitaplarda olduğu gibi vermiştim.Saklamak söz ettirmemek istesem neden buraya koyayım ki kitabı.İkincisi ben o dönemde yapılmış haksızlıklar olmadı demiyorum ama bu haksızlıklara neler sebep oldu, bir kişinin safındayken neden 180 derece çark edildi?
      Bir de devir eski despot devir değil demişsiniz , emin misiniz?

      Sil