18 Ocak 2013 Cuma

KİTAP FUARI ÇORLU

Çorlu'da 3. 'sü yapılan fuar, 10 gün 20 yazar başlığı ile bugün başladı:)



İlk gün konuğu ; 

Buket UZUNER ve Eylemci'niz oradaydı:)


Küçük bir mekana sığmaya çalıştırdığımız fuar , başlangıç günü için oldukça kalabalıktı.


Ve ben de bir kitap ile bu kalabalığın arasına girerek , imzamı aldım:)


Buket Hanım'ın gözlerine de hayran kaldım:)

Bu da kitap kurdu yeğenin hediyesi olacak , buradan okumaz ise ayrıca sürprizi:)

Not:Arkadaşlar bir de not düşmek istiyorum çünkü acayip hırs yaptım bu konuda.

Son günlerde Yasaklanan kitaplar ile bağlantılı olarak gelişen bir sinir harbi içerisindeyim .Konu zannımca herkes tarafından bilinmekte.Bir kaç kişiye de çemkirmişliğim vardır, twitte olsun , sosyal yaşamda olsun.

Kırdıysam affola , bugün de uzun kuyrukta beklerken bir bayan ile kitap okuma oranlarıyla başlayan tartışma , memleketimde kitap okuma oranının düşüklüğünün, parasızlığa bağlanmasıyla bende en üst seviyeye ulaştı.

Şunda haklı kesinlikle;
çalışma saatleri çok ve asgari ücret çok düşük.

Ancak 

naçizane fikrim şudur ki, kitap okumak için ille de milyarder olmak gerekmez , pek çok kütüphane var okumak isteyenlere.

Ülkemde okuma oranı ile tv izleme oranı kıyaslandığında neden kitap okumadığımız ya da neden bunun için zaman ayıramadığımız gayet açık bence.

Yabancı ülkeler çok paraları olduğu için okumuyor zannımca , okudukları için  paraları ,seviyeleri ve kaliteleri  yükseliyor. 

Ülkemdeki eğitim seviyesini  göz ardı ediyorum , çünkü nice eğitimli kimseler de okumaktan kaçmak için ellerinden geleni yapıyorlar.

Okumak zor ;zaman ve para  gerektiren bir iş farkındayım.

Ama okumamaklığımızı , sırf bu sebeplere bağlamayın.

Okumak gelirle değil, bilinçle olur bence.

Bir not daha;

"Gazete okumak ile sadece havadis alırsınız , aslolan kitap okumaktır."Soner YALÇIN.

NOT:Bu etkinlik ; Trakya'nın , hatta Türkiye'min pek çok ilinden Nüfus olarak fazla olan Çorlu için yetersiz bence ama hiç olmama gibi bir ihtimali de göz önünde bulundurmak lazım:)
Bu sebepten, etkinliğe emeği geçen herkesi kutluyor ve kendilerine teşekkür ediyorum .




25 yorum:

  1. Ben çorluya yakınım ama maalesef katılamıyorum bu fuara, keşke benim şehrimde de olsa.Şanslısınız.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  2. aynen katılıyorum canım parayla değil bu işler. evet kitap fiyatları pahalı ama parası yetmeyen kütüphaneye gider dediğin gibi yada çevresinden ister diye düşünüyorum. tv zaten kitap düşmanı ben çoğunlukla işten gelince tv açmayarak hem kafamı dinlendiriyorum hem zaman kaybetmiyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tv ile ne kadar çok zaman harcadığımızı ancak izlememeye başladığımızda anlıyoruz...

      Sil
    2. canım sana mail attım hotmail adresine..

      Sil
  3. Bilmiyodum yaa çok iyi oldu hazır sınavlar da bitmişken giderim ne güzel rahat rahat :)

    YanıtlaSil
  4. Şimdi bende bu duruma şöyle bakıyorum. Dediğin gibi kitap okumak için çok paraya gerek yok, ikinci el kitap satan bir sürü yer var. Ki sık sık giderim ben. Birde mesela bir ruj alıcam veya rimel, atıyorum, Onları almam kitap alırım. ayakkabı almam kitap alırım, böyle devam eder bu. Önemli olan kitap almayı-okumayı istemek. Yoksa her şekilde alabiliriz. Birde çok satan-popüler kitapların, biraz zaman geçince fiyatı çok daha uygun olabiliyor.
    Fazla uzattım kaçtım ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok güzelim sen değil ben uzattım hatta o kadar uzattım ki mevzudan gına geldi.Beynimde sündükçe sünüyor ve bitmek bilmiyor , ne zamandır konuşmayan ben susmak bilmiyorum , ona da ayrı sinir oluyorum...

      Sil
  5. Söylediğin her kelimeye imzamı atarım. Kitap okuyamamayı parasızlığa bağlayanları anlayamayacağım ömrüm boyunca. Ne yazık ki eğitimsiziz bu konuda :/

    YanıtlaSil
  6. heey ne güzel bikaç defa gidersin.
    :)
    yasaklanan kitap ne demek di mi ya allam ya.
    :)
    isteyen bi şekilde okur di mi yırtar ortalığı.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani , yırtmalı sanki :)Yok başka gitmicem yaa, :))

      Sil
  7. Kitap okuma oranını ne güzel anlatmışsınız,elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ediyorum , sinirden hiç ön kayıt tutmadan hemen içimi döktüm aslında ama sürç-i lisan olmuşsa affola:)

      Sil
    2. Olur mu oyle sey :) Aa evet gercekten boyle diyerek okudugumdan varsa da fark etmedim bile :)

      Sil
  8. ilk başta fuarınız hayırlı olsun sizin için verimli olur inşallah. Kitap okuma alışkanlığı hakkındaki düşüncelerinize katılıyorum. Kitap okumak para yada eğitimle değil bilincle olur. Üniversitede pek çok kişi tanıdım ders kitapları dışında eline kitap almıyordu. Hele ki edebiyat, tarih gibi bölümler okuyanları anlayamıyorum. Hadi biz mühendisiz, sayısalcılar kitap okumaz gibi bir algı var ki çok yanlış. Mühendislik okuyup gayet kaliteli kitaplar okuyan arkadaşlarım var. Herşey para veriliyorda kitaba mı verilmeyecek. Hadi durumu el vermiyor hiç mi sahaflara, kütüphaneye yolu düşmüyor. İtiraf ediyorum çalışmadığım için sıfır kitaba para vermek istemediğim oluyor ama kitap almaktan geri durmuyorum. Nerede ise her semtte sahaf mevcut.
    çok uzattım kalıbalıktan hoşlanmadığım için fuarlara gitmesemde size iyi gezmeler,bol yazarlı, bol kitaplı haftalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlla satın mı alınmalı kitap okumak için , 2 yıldır düzenli kitap alabiliyorum ama ondan önce çok kütüphane asvaltı çiğnemişliğim vardır, hatta normalde 1 en fazla 2 kitap için 15 gün mühlet veren kütüphaneci , bir zaman sonra al kardeşim istediğin kadar al der olmuştu.

      Sil
    2. Bir mühendis adayı olarak o algıdan çok çekiyorum ben de acemi blogger: Elimde edebiyat kitabı gören bir şekilde anlam veremediğini gösteriyor. Hatta bir hocam "azdır mühendisler arasında kelimeler alemini keşfeden" gibi bir tespitte dahi bulundu. Halbuki en çok okuması gerekenlerden biri bence mühendisler; analitik düşünme ise analitik düşünme, hayal gücüyse hayal gücü... Meslekte gerekli olan pek çok vasfı sağlayabilir edebiyat mühendislere diye düşünüyorum.

      Sil
  9. O "çemkirilenlerden" birisi olarak (ki hallettik o mevzuyu biz =) yorumuna katılıyorum bu sefer; maddi durumlar elbette bir etmen olsa da okumama alışkanlığında asıl sebep olarak gösterilmesi bana da riyakarca geliyor açıkçası.

    İyi fuarlar bu arada, gıpta ettim Uzuner'den imzalı kitabına, iyi okumalar şimdiden =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler Tankut, evet hallettik o konuyu ya:)Sadece sen de değilsin ama bu aralar hışmıma uğrayan, bak başkaları da alabiliyor nasibini...Tabi aslında bu konular için tartışmak istemeyen biriyim ama ne yapayım ki bu da benim zayıf tarafım...

      Sil
  10. Şu yaşıma geldim bir kez olsun bu tür fuarlara denk gelmedim.Hep tuhaf yerlerde çalışmak zorunda mıyım ben ya:)Sizin adınıza çok sevindim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bu tip br etkinliğe gitme şansınız olur , çünkü kitapseverler başka bir tat alır buralardan:)

      Sil