2 Kasım 2014 Pazar

110-SUSKUNLAR- LORENZO CARCATERRA

 Çeviri: Beril Tüccarbaşıoğlu UĞUR
1. Baskı 2012
2. Baskı 2012
399 Sayfa


"İçlerinde tek bir kitabın bile olmadığı evler arasında yaşar ama yerel kütüphanedeki bütün macera romanlarını okurdum."

"Benim dünyamda sadece benim gibi olanlara yer vardı."

"Erkeklerin çoğu ancak gazetelerin at yarışı ekini anlayabilecek kadar okuryazardı.Kadınlar sadece dua kitaplarını ve magazin dergileri okurdu.İnsanlar , okumanın bir zaman kaybı olduğuna inanıyordu.Seni okurken gördüklerinde , yapacak başka bir işin olmadığını düşünürler , tembel damgasını yapıştırıverirlerdi."

"Ama yalnızken , gerçekten olduğumuz şey olabilirdik: Çocuk."

"Cehennem Mutfağında öğrendiğimiz ilk derslerden biri, ölümün hayatta kolayca gelen tek şey olduğuydu."



******************

Suskunlar , 'Seleepers' adıyla filme çevrilir.Bizdeki adı -her nasılsa - Kardeş Gibiydiler.

Suskunlar diye bir de dizisi yapılmış , yerlisinden .

Ben ne yazık ki izleyemeyenlerdenim.

Açıkçası müthiş bir hikaye , harika bir anlatım , gerçek olamayacak kadar inandırıcı bir anlatım.

'Çok beğendim' ya da 'okumadıysanız aklınızda olsun' gibi ifadeler yetersiz.

Mutlaka kelimesi dolanmakta zihnimde.

Kaçırmayın.

Okumanız gerekenlerden.

Ve unutmayın , nerede doğduğunuz değil ne olduğunuz ?


#guzokumasenligi
#senlikbahaneokumaksahane 

13.

26 yorum:

  1. Filmi izlemiştim çok etkileyiciydi ama konu çok rahatsız edici, bir de kitabını okumak ister miyim? bilemedim... keşke önce kitaba rastlasaymışım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmini izlemeye çalıştım fakat kitabını okuduktan sonra beğendiğimi söyleyemeyeceğim , kitaptaki anlatım -konu rahatsız edici olmasına rağmen - çok daha iyi ....

      Sil
    2. Öyle olduğuna eminim.. zaten kitaplar her zaman daha iyi oluyor :)

      Sil
  2. Aaaa bizim ülkemizde dizisi olan Suskunlar mı bu? Ay okumadım yazıyı sadece baştan baktım hevesim kaçmasın diye. Kaç verdin sen bu kitaba.? Bide Lorenzo'nun Yağı diye bir film var izledin mi? Yazarın adını görünce şeettim öyle yani işte :)):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet , bizde dizisi yapılan suskunlar , filmi de yapılmış kardeş gibiydiler diye. 10 üzerinden 9.5 verdim. hayır , izlemedim , nasıl bir şey izlemeli miyim...

      Sil
    2. Uuuu çok güzeldir o zaman. :) Bence en kısa zamanda izlemelisin. ;)

      Sil
    3. şu film modunu bir yakalasam , kaçmaz ama :D

      Sil
  3. Bugün kitabı gördüm alacaktım ama diziyi seyrettiğim için cazip gelmez fiye vazgeçtim. Bence en iyi yerli dizilerden biriydi. Tavsiye ederim internetten izleyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. diziyi izlemeyi ben de isterim ama kitabını kesinlikle daha çok beğeneceğinizden de eminim ...

      Sil
  4. aklımdaki kitaplardan ama okumaya da cesaretim yok..

    YanıtlaSil
  5. seni mimledim :) umarım yaparsın :D

    YanıtlaSil
  6. Dizisini izlemiştim ve sıkı takipçisiydim, ne yazık ki uzun soluklu olmadı. Kitabının ve filminin olduğunu da bu vesileyle öğrenmiştim. Filmi izledim ama kitabı okumaya sıra gelmedi. Etkileyici ve dokunaklı bir hikaye, eminim kitabı daha da güzeldir ama diziyi de tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap filminden kesinlikle çok çok daha etkileyici , diziyi gerçekten izlemek istiyorum fakat şu aralar bir filmi bile zor bitiriyorum , bu film ve dizi durgunluğuna bir son gelse ne güzel olur :D

      Sil
  7. diziyi izlemedim ama filmini izlemiştim, çok üzülmüştüm etkilenmiştim filmi izlediğimde:( yüreğim kaldırır mı bir de okumayı bilemedim?:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. filmi bu kadar etkilediyse inan kitabı muhteşem gelecektir , bence oku , evet elim bir netice ve hayat fakat okunmalı dediklerimden :)

      Sil
  8. okunası kesinlikle teşekkürler. filmi üzüntülü idi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitaptan sonra filmi kesmedi ama , kesinlikle okunası :D

      Sil
  9. alıntılar çok güzel de ben bu filmi izledim kiii :) bak bi kitap mimi vaaar yapınsanaaaa çokoooş. yeni arkadaşları mimledim ama sen yaaap :)

    YanıtlaSil
  10. Diziyi az çok hatırlar gibiyim, ilginç bir konusu vardı. Paylaştığın alıntılar da merakımı arttırdı valla, listeme yazdım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence beğeneceksin , ama hazır ol fena halde sarsabilir :D

      Sil
  11. yine teşekkür ederim tanıtım içi

    YanıtlaSil