5 Kasım 2014 Çarşamba

111-PEKİN'DE SONBAHAR- BORIS VIAN

Çeviri :Alev ER
1. Basım 1986
4. Basım 2011
333 Sayfa




Öncelikle şunu belirtmeliyim ki , son söz olarak yazılmış kısmı muhakkak okumalısınız, hatta keşke bu sönsöz bir ön söz olarak yazılsaydı.

Fakat tabii ki Vian'a akıl verecek kişi ben değilim.Zaten versem de artık çok geç .

"Son söz
Yeniden Okunmadan Önce
-Çünkü Pekin'de sonbahar yeniden okunması gereken bir romandır.

-Belirgin olan tek şey , çölde bir demiryolu yapmanın gereksizliğidir.

-Bu kitabın ele aldığı ne sonbahar , ne de Çin'dir doğal olarak bu zamansal ve mekansal yaklaşımlar belli yerlerde çakışıyorsa , bu tümüyle istençdışı bir şeydir."

Aslında Sonsöz kısmını olduğu gibi yazmak isterdim ama bütün esprisi kaçabilir o sebepten özetle yetineceksiniz.

Yazarın da dediği gibi kitapta;

 ne Çin var ne de Sonbahar.

Fakat bir sürü şey olduğu da kesin.

Esprilerin havada uçuştuğu , çöle demir yolu döşendiği, rahiplerin kırıp geçirdiği bir hikaye bu.

İki erkek kahramanı , bir iyi bir kötü , biri alıyor diğeri bekliyor vs... vs...

Vian'ı ilk kez okuduğumdan, genel üslubunun bu olup olmadığını bilemiyorum ve fakat 26 yaşında ve 3 ayda yazdığı söylenen bu kitabı okuyup kapattıktan sonra aklıma gelen ilk kelime:

*FARKLI*


#guzokumasenligi
#senlikbahaneokumaksahane 

14.


                                      

22 yorum:

  1. Vian severim ama Yürek Söken büyük hayal kırıklığı olmuştu benim için. Pekin de listemde bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman Yürek Söken bekler biraz , sanki diğerlerini hemen okuyuverecekmişim gibi :(

      Sil
    2. Günlerin Köpüğü'nden sonra bi gazla Mezarlarınıza Tüküreceğim ve Yürek Söken'i okumuştum. Mezar'lar yine fena değildi ama Yürek pek hoşuma gitmedi. Pekin'e şans vericem en son. Vian'ı seviyorum yine de .)

      Sil
    3. seviliyor bazıları , sevmediğimizi söylesek te başka türlü bağ kuruyorar bizimle, vazgeçemiyoruz...

      Sil
  2. Bu kitabı listenizde görünce ismi çok hoşuma gitmişti.. ben de hiç Vian okumadım... farklı kitapları da severim not aldım okuyacağım... teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Boris Vian en sevdiğim ve beni en çok etkileyen yazarlardan biri. Pekin' de Sonbahar' ı yıllar önce okumuştum. Uzun zamandır kendimi rahat hissettiğim an tekrar okumayı planlıyordum. Bu yazıyı görünce birden bunu tekrar hatırladım. Gerçekten Boris Vian kitaplarını tekrar okumakta fayda var :)

    Boris Vian' ı bir sınıfa sokmak zaten mümkün değil (yukarıda da belirtildiği gibi şahsına münhasır bir yazar ) ama - kabaca ve kısaca- genel üslubu bu denilebilir, sadece kısaca söyleyebileceğim Mezarlarınıza Tüküreceğim, Ve Bütün Çirkinler Öldürülecek gibi kitapları (V. Sullivan adıyla yazmıştır bunları) ile Günlerin Köpüğü, Pekin' de Sonbahar ya da Kırmızı Ot gibi kitaplarının farklılıklar gösterdiği.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu kitabı anlatan bir yazıydı sanırım , bütün kitaplarında bir öncekinden esinler ya da kişiler olduğu yazıyordu , üslubu evet aynıymış, kitabı okuyup bitirmeden başka yorumlara bakmadığımdan , bu yazıyı yayınladıktan sonra bakınca gördüm.Ben de sevdim ve ilk fırsatta tekrar ve bütün eserleri okunacaklarım arasına girdi :D

      Sil
  4. vaay son söz çok iddialıymış, sevdim:) arkadaşım günlerin köpüğünü önermişti bana. bunu da not aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. al , değişik , arada bunlardan da okumak lazım :D

      Sil
  5. Yazar da demiş ya zaten, kitabı ilk okuyuşunuz için son söz ama ikinci defa da okuyacağınız için aslında ön söz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen , aslında sonsözü okumadan önce bu kitabı bir kere daha okumalıyım demiştim kendi kendime , yazar da onaylamış oldu :D

      Sil
  6. Ben bu kitabın yorumunu yapmanı bekliyordum günlerdir. Pekin,Çin, sonbahar .. ama karşımda bambaşka bir kitap var belli ki. Bir yandan Çin'le ilgili olmadığı için üzüldüm, bir yandan da merak saldım yorumundan sonra. En güzeli okumak. Zaten okumak hep güzel. Güzel yazın için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilsem daha önce okumaya çalışır , bu kadar bekletmezdim canım :D en güzeli okumak , inana ismiyle hiç alakalı olmayan çok farklı bir kitap , hafifmiş hissi veren ağır bir yapıt ....

      Sil
  7. konusu çok derin duruyor.. ismi de güzel.. okunur ki bu kitap.. hem senden de referansı var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk okuduğunda , sabun köpüğü gibi diye düşünüyorsun , sanki çok kolay bir kitapmış gibi ama düşününce ya da . kez okuyunca öyle olmadığının ayrımına varıyorsun...

      Sil
  8. Ben de okumak istiyorum bu kitabıı :)

    YanıtlaSil
  9. Bu kitabı merak ediyordum.Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim , ilginç ve farklı bir anlatımı var ama inana ismiyle ya da beklentinle alakalı hiç bir yeri yok , hatta ilk okuyup kapattığında noluyor ya diyorsun , ya da ben diyorum ve hatta dedim :D

      Sil
  10. büssürü vian okudum ki ama bu dışında adını biliyom ama okumadım ama okurum :)

    YanıtlaSil