1 Eylül 2015 Salı

66-BİTTİ BİTTİ BİTMEDİ-VEDAT TÜRKALİ

1. Basım 2014
2. Basım 2014
188 Sayfa


Tanımayanlar için yazara dair;

1- Asıl adı ; Abdülkadir Pirhasan 'dır
2-1919 'da Samsun'da doğmuştur
3-İstanbul Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyat'ı mezunudur
4-Kısa dönem Edebiyat Öğretmenliği, uzun dönem sinemacı , aralıklı olarak yazarlık yapmıştır.

Not ; 96 yaşındadır ve hala yaşamaktadır.

5-eski TKP 'lidir.

Kendisininin iddiasına göre ;

Komünist, Marksist ve Lenininist'tir lakin Stalinist değildir. BKNZ ...



Şimdi yazarımızı kısaca tanıdıktan sonra gelelim kitabına;

seyrek olarak yazdığı kitaplarının bir tutkunu  ve kendisini gelmiş geçmiş en kaliteli yerli yazarlar kategorisinin üst sıralarına koymuş biri olarak Usta'nın kitabını eleştirmek haddime mi ? 

Aslında değil fakat bu kitap için yazmadan geçemeyeceğim bir iki şey var.

Usta'nın gelip okuyacağı ya da yorumumu dikkate alacağı da olmadığına göre , atış serbest.

İlk olarak bu kitap, klasik Türkali kitaplarındaki üsluba benzetilememiştir tarafımdan.

Sanki çok samimi yazılmaya çalışılmış ama bir an önce bitirmek için de can atılmış gibi .

İlk başlarda daha önce de kitaplarında yer alan , TKP ve yine cezaevlerinde yapılan zulüm ile girmiş romana.

Ardından 1915 'in 100. yıl olması nedeniyle belki de , ki kendisi "denk getirmedim ama güzel oldu" demiştir  , Ermeni bir karakter almış ve bu mevzuyu da kadın kahramanla birlikte kitaba dahil etmiştir , ne ki bu kadarla da yetinmeyerek kürt sorununa da değinmeden olmaz demiş ve o mevzuyu da eklemiştir kitaba.

Yazarın şu röpotajındaki ifadesi ise ;



"Evvela bunu Ermeniler için değil Kürtler için yazmaya başladım. Sonra anladım ki Kürtler ile Ermenilerin kaderi bir" şeklindedir.

Bu röportajındaki pek çok ifadesine katılmasam da , pek çok görüşünü doğru bulmasam da hakkını vermek lazım , yaşayan en eski  kalem ustalarından biri Türkali .Ayrıca henüz yazmayı bırakmadığını ve   bir kitap daha yazdığını duyunca ister istemez sevindim, umuyorum o kitabı  bitirmek için ömrü vefa eder.







9 yorum:

  1. Galiba "Güven"den sonra Türkali kitabı okumadım. Kendi tarzında değil gibi demişsiniz, galiba haklısınız sadece 188 sayfa (!)
    Belki daha sonra...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @Mehmet Bilgehan Merki,

      Sayfa sayısı da etkili tarzının farklılığında lakin anlatım olarak da farklı geldi bana , tabii bu benim fikrim naçizane.

      Sil
  2. Kitap alanlar, kitap alan yerler, ikinci el kitap alınır
    Martı Sahaf Kitabevi
    Eski kitaplarınız ve plaklarınız değerinden alınır.
    İkinci el kitaplarınız alınır.
    Arayın adresinizden değerinden alalım. 0545 975 99 10


    Kitaplarınızı hurdacıya değil kitapçıya satın.

    Bakırköy’de kitap alanlar. 0545 975 99 10
    Beyoğlu’nda kitap alan yerler 0545 975 99 10
    Şişli’de kitap alan yerler 0545 975 99 10
    Taksim’de kitap alanlar 0545 975 99 10
    Nişantaşı’nda kitap alanlar 0545 975 99 10
    Bebek’de kitap alanlar 0545 975 99 10
    Moda’da kitap alanlar 0545 975 99 10
    Sarıyer’de ikinci el kitap alanlar 0545 975 99 10
    Kadıköy’de kitap alanlar 0545 975 99 10
    Bahçelievler’de kitap alan yerler 0545 975 99 10
    Çengelköy’de kitap alan yerler 0545 975 99 10
    Üsküdar’da kitap alan yerler 0545 975 99 10
    Fenerbahçe’de kitap alan yerler 0545 975 99 10
    İstanbul’da kitap alanlar 0545 975 99 10
    Beşiktaş’ta kitap alanlar 0545 975 99 10
    Kitap alınır, kitap alanlar, ikinci el kitap alanlar 0545 975 99 10

    Martı Sahaf
    Meşrutiyet Cad. 10-11 Beyoğlu İstanbul

    0545 9759910

    YanıtlaSil
  3. konusunu merak ettim doğrusu.. okumayı isterim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @EMİNE ÖZTÜRK,
      konusu,

      cezaevinde işkence görmüş psikolojik edavi süreci yaşayan bir erkek , ermeni bir kız sever ...
      ve inş okuma şansınız olur...her ne kadar ben çok sevdim diyemesem de...

      Sil
  4. İtiraf ediyorum okumadığım bir yazar:(

    Görür görmez bir kitabını alayım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @N.Narda,

      yapma ,

      komünist , bir gün tek başına , kayıp romanlar ını da okumuş ve beğenmiştim , bu kitabı tam olarak tatmin etmedi ama...

      Sil
  5. Yazarın Mavi Karanlık kitabını okumuştum üniversite yıllarımda, çok beğenmiştim ama şimdi hayal meyal aklımda...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gven'i okumadım ben de herhalde henüz , okumak lazım...

      Sil