21 Şubat 2016 Pazar

15- MİŞEL STROGOF- JULES VERNE


Çeviri:Nihan ÖZYILDIRIM
3. Baskı 2013
574 Sayfa


"Yeryüzünde ancak deliler ödül bekler."


Kitabın sayfa sayısı çok gibi değil mi fakat kitap tam boyla cep boy arasında bir boyla basılmış , punto büyüklüğü ile göz yormuyor ve akıcı bir anlatıma sahip  .

Tüm bunları anlatıyorum ki gözünüz korkmasın. :D

Bir de Verne'in  heyecanlı anlatımını unutmayalım.

Konu itibarı ile de merak uyandıran bir kitap olduğunu unutmamak gerekiyor.

Tatarların Rusya'yı ele geçirdiği dönemin anlatıldığı kitapta Rus bir ulağın 

Rusya'yı bir uçtan diğerine geçerken yaşadığı maceralarını barındırmakta kitap.

"Türk'ün geçtiği yerde ot bitmez."

Sözü ve Türkler 'i oluşturan geniş Mançur, Tatar , Moğol   kitleleriyle Rusların bakış açısını görüyoruz kitapta yine.

Ve bu heyecanlı macerayı soluksuz okuyoruz.

Neredeyse son sayfalarına kadar olayların çözüm bulmadığı roman , son 3 sayfada nihayete eriyor ve böylece son sayfaya kadar heyecan bitmiyor.

Okunması  şiddetle tavsiye edilir.




30 yorum:

  1. Şiddetle tavsiye ediliyorsa okunur :)

    YanıtlaSil
  2. Demek ot bitmez:) Gülelim geldi.Ruslar hala ayni düşünüyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin aslında Ruslar ile alakası yok. Doğru bir tespit yapmışlar. Türkler süvari olarak savaşırlar. Her atlının bir de yedeğinde at vardır. Bir ordunun hareketi yüzlerce atın hareketi demek olduğu için geçtikleri yerde ot bitmez. Atlarda yiyordur tabi :D

      Sil
    2. Yağmur Tozu,
      yok ya hala aynı düşündüklerini düşünmüyorum :D Başımızdakiler anlaşamasa bile bizlerin en iyi anlaşabildiği ender milletlerden bence Ruslar .

      Sil
    3. epichan,

      siz de teknik kısmı anlatmışsınız , teşekkürler :D

      Sil
  3. Merhaba
    Jules Verne benimde çocukluğumum yazarı ve halen okumaya devam ettiğim yazar. Son yıllarda kitaplarını tekrar okumak gibi bir hedef seçtim kendime. Fakat yazarın kitapalarının listesini yapana kadar bu kadar üretken olduğunu düşünmemiştim. Birde bizim eskiden okuduklarımızın hep kısaltılmış sunumları olmasıda insanın moralini ayrı bozuyor. Bu sene listeye Denizler Altında 20000 fersah'ı koydum. Yazında filmi gelecekmiş, ondan önce birkez daha okuyayım. Çocuklara bence kendi kültürümüz dışında okutulacak ilk kitaplar J.Vernenin kitapları olmalı diye düşünüyorum. Hayal gücü her şeyin ötesinde bir yeti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. epichan,

      evet çocukların okuyabileceği ilk kitaplardan olduğunu ben de düşünüyorum , tabii sonradan kızsalar bile kısaltılmış versiyonlarının daha iyi olacağı kanaatindeyim , en azından başlangıç için. Demek filmi de var ha , haydi bakalım hayırlısı.

      Sil
  4. Süperr Jules Verne'i çok severim. çocukken okuduklarım hariç İthaki'nin bu serisinden de 3 kitap okudum ama bunu hiç bilmiyordum müthiş görünüyor. kitapçıya ilk gidişimde hemen alıp okuyacağım... güzel anlatım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça,

      ben teşekkür ederim Gül Hanım , yorumlarınız beni mutlu ediyor :)

      Sil
  5. Çocukken yazarın İki Yıl Okul Tatili favori kitaplarımdandı :D Bunu da itinayla okumalıyım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak ,

      bir kitabı mutlaka sevilir çocukken de :D

      Sil
  6. Merhaba
    heyecanlı ve sürükleyici bir kitaba benziyor. Güzel paylaşım :) listeme ekleyeceğim.Teşekkürler. takipteyim senide beklerim
    http://gullugalaksi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşah Kınay,

      kesinlikle öyle . ben teşekkür ederim , gelirim tabii..:)

      Sil
  7. Daha önce duymadığım bir kitaptı ama merak ettim derhal sepetime ekliyorum bunu da. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilek Dilek ,

      mutlaka okumalısın diyebileceğim kitaplardan , kaçırma :D

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. MehtapveKitap,

      okumalısın , okumalılar , hepimiz okumalıyız :D

      Sil
  9. Yabancı bir gözle kendimize bakmak için okunabilir aslında. Merak ettim şimdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah ÖZER,

      açıkçası Rusların o dönem pek iyi gözle bakmadıklarını söyleyebilirim :D Ama okuyun diyebilirim , mutlaka :D

      Sil
  10. İthaki, Jules Verne serisinin birebir tercümeleri yapıyordu. Ama sanırım 46. kitapta bıraktılar. Devam ederler inşallah. Sanıyorum Jules Verne 105 kitap yayınladı. Mutlaka okunması gereken bir seridir. Jules Verne okuyacakların İthaki kitaplarını tercih etmesini öneririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehmet Bİlgehan Merki,

      Yorumunuzu okuyunca biran başka bir yayınevinden okuduğum zannına kapıldım .İyi çeviri gerçekten :)

      Sil
  11. Güzel bir kitaba benziyor ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dreamella_,

      teşekkür ederim senin yüreğine sağlık asıl , güzel gerçekten...

      Sil
  12. Jules Verne cok eskiden okuduğum biriydi. Tabi bu kitabı okumadım ama yorumunuz Işık tuttu bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bize Her Yer Okul

      ayırmak zor ama bence en güzel kitaplarından , okumayı düşünürseniz tavsiye ederim :)

      Sil
  13. Ayyyyy Jules Verne :)) Ben niye epeydir okumuyosam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selmin,

      her güzel kitabın arkasından aynı nidalar oluyor değil mi :D aynı ben :D

      Sil
  14. ben de çocukken 2 yıl okul tatili kitabını çok sevmiştim:) ay şiddetle tavsiye ediyosun madem listeye ekledim gitti:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap sevinci,

      fena halde tavsiye edilir canım bir de şimdiki zamanlar da okumak ta ayrı keyif :D

      Sil