15 Haziran 2016 Çarşamba

60-NORTHANGER MANASTIRI-JANE AUSTEN



Çeviri:Hamdi KOÇ
1. Basım 2012
11. Basım 2015
252 Sayfa

"İnsan ister erkek olsun ister kadın , eğer bir romandan zevk almıyorsa dayanılmaz derecede aptaldır."


Austen deyince , aklına Gurur ve Önyargı gelmeyen var mı? 

Her Austen kitabında Darcy arayanları da böyle alalım :D

Yok ama o kadar heveslenmeyin , kitap klasik olmasına,

Hatta hem klasik hem Austen kitabı olmasına rağmen bir Gurur ve önyargı değil.

Yine de kendi çaıpında bir ağırlığı olduğunu inkar etmek te anlamsız.

Oldukça ağdalı bir üslupla işlenen aşkı , betimlemeler tam sıkıcı hale getirecekken bitiverdi .

Tadı damağımda kaldı desem , yalan olmaz.

Klasik okumak apayrı bir tat.

Yayınevleri de o tadı arttıran ya da azaltan unsurlardan biri.

Ben mesela Hasan Ali Yücel klasiklerini , özellikle fiziksel olarak çok beğeniyorum. Fiziksel dediğime takılmayın ama içeriğini de hoş buluyorum.

Siz klasikleri, hangi yayınevinden okumayı tercih ediyorsunuz?







19 yorum:

  1. Jane Austen deyince aklıma asil aşklar geliyor. Keşke daha çok kitap yazsaymış dediğim bir yazar. Can yayınlarını kaliteli çevirisi olduğu için seviyorum. Ama bazen hiç ummadığınız bir yayınevi de iyi çeviri yapabiliyor. Geçen aylarda Martin Eden'i okumuştum. Yayınevini hatırlamıyorum, pek duyulmuş değildi, hatta üstünde en ucuz baskı gibi bir etiketi bile vardı ama çeviri çok güzeldi. Sevgiler canım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine Bektaşi,
      harika bir şey oluyor , o ummadoğın yayınevi durumu ya :D evet romantik yazmış ama bu kitabında romantizmi o kadar fazla hissedemedim sanki :D keşke daha çok yazsa dediklerimden benim de:D

      Sil
  2. Kural Dışı yayınlarını severim ben de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam,
      Kural Dışı da iyidir gerçekten :D

      Sil
  3. "İnsan ister erkek olsun ister kadın , eğer bir romandan zevk almıyorsa dayanılmaz derecede aptaldır."

    Çok sevdiğim bir söz ama artık roman var romancık var ...
    yalan yok ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. didemika bir deli bir dolu,
      kesinlikle aynı fikirdeyim :D

      Sil
  4. Hasan Ali Yücel serisinden okumalı kesinlikle ama ben ne denk gelirse ondan okuyorum itiraf edeyim, sonra da kitabı mundar ettiğime pişman oluyorum ama:))) Northanger manasırını ben de okumuştum ama ben de her Austen kitabında Darcy arayanlardan olduğumdan 4 yıldız vermiştim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eren O.,
      ben de ben de :D kesinlikle her cümlende ben de dedim :D

      Sil
  5. Özellikle klasiklerde çevirmen çok ama çok önemli. Başarısız bir çevirmenin çevirisi insana zehir eder kitabı. Bu konuda bence açık ara İş Bankası yayınları. Bu konuda çok titiz ve seçici olduklarını düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilhan Ucer,
      Evet gerçekten kaliteli iş yapıyorlar , bir de fiyatları makul olsa :D

      Sil
  6. Hasan Ali Yücel serisi çok ilgimi çekiyor. Bütün klasiklerine sahip olmak istiyorum ama şimdilik elimde sadece 2 kitap var :-) Benim tercihim de İş Bankası Yayınları ya da Can Yayınları oluyor.

    Austen'dan Aşk ve Gurur ile Emma'yı okudum ama tabii Aşk ve Gurur'u daha çok sevdim. Yazarın diğer kitapları da okuma listemde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şule uzundere,
      benim de sahip olduklarım çok fazla değil Hasan Ali Yücel'den , hatta bu yeğenin mesela , ama çok güzel görünüyorlar kitaplıkta :D

      Sil
  7. Ucuz olsa da İletişim alsam diyorum, Hasan Ali Yücel serisini de seviyorum. Arada bulduğumu okuduğum da oluyor. Ecinniler bitseydi Timaş'tan bir Dostoyevski okuyacağım. Macera anlayışım bu kadar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MehtapveKitap,
      ya aslında ilk dileğine katılıyorum , gerçi Hasan Ali Yüceller de farklı değil ya :D

      Sil
  8. Ben bu kirabı Turkuaz Yayınlarından okumuştum epeyce önce ve memnun da kalmıştım... ama artık klasikleri T. İş Bankası, İletişim ve Can yayınlarından okumaya dikkat ediyorum... bunlar arasında da çevirmene göre tercih yapabiliyorum... iletişim kitaba önsöz ve sonsözler ekliyor o uygulamayı da çok faydalı buluyorum... sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Akça ,
      iletişim de iyidir gerçekten , az biraz fiyat politikaları da iyi olsa tam olacak :D

      Sil
  9. ben bu yazara da bayılıyom bütün kitaplarına da. bu baskısını da okudum. kağıt salıncaktan gördüm ikna onu da okuycem :)

    YanıtlaSil
  10. Yayınevleriyle ilgili böyle bir tartışma vardı. İncelemenizi tavsiye ederim.(Bahar) https://forum.donanimhaber.com/m_67690216/tm.htm

    YanıtlaSil