25 Haziran 2016 Cumartesi

65-UZAK TEPELER -KAZUO ISHIGURO


Çeviri :Pınar BESEN
1. Baskı 1992( Can Yayınları)
YKY'de 1. Baskı 2012
2. Baskı 2015
161 Sayfa

"Çocuklarıyla , sefil kocalarıyla uğraşmaktan başka bir şey yapmayan o kadar çok kadın var ki , hepsi de oldukça mutsuzlar .Ama cesaretlerini toplayıp da bunu değiştirecek bir şey de yapmıyorlar ."

1982 yılında yazılmış Uzak Tepeler , Ishıguro 'nun ilk roman çalışmasıymış.

Winifred Holtby Memorial Ödülü almış.

Yky Ölmeden Önce Okumanız Gereken 1001 kitap etiketiyle yayınlamış.

İlk olarak Can Yayınlarından çıkmış , pek tutmamış ki tek baskıda kalmış.

Anlatımı yine o uzak doğu havasında , yalın ama etkili.

2. Dünya Savaşı sonrası Nagazaki'de bir kadın ve monoton yaşamı, ama bu monotonluğun içinde öyle bir karakter var ki.

Toplumsal dönüşümleerin , birey üzerinde etkisinin anlatıldığı roman , sarsıcı. 



22 yorum:

  1. Çok da feminist olmaya gerek yok ya, sakin olun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah ÖZER,

      ahaha , Ishiguro'nun sözü ki benim değil valla :D

      Sil
  2. Feminist olmak değil de hakları eşitlemek gerek sanırım.Yeterince ata erkil bir dünyayı yaşadık,bu kadarı yeterli sanki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha Mutlu Yaşam,
      eşitlik söz konusu değil artık bence , ata erkil yapının değişmesi şart .Feministlik başka bir şey tabii , benim yaşam tarzımla kesinlikle örtüşmüyor , aslında tam olarak ishiguro'nun sözü ile özetleyebilmek bile mümkün :D

      Sil
  3. Vaoow sarsılmak istiyorum.. Ah be cekikler 😂😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore Fenomeni ,
      çekik algısı diye bir şey var bende de :D enteresanlar vesselam :D

      Sil
  4. Ishiguro okuma zamanım geldi de geçiyor, iyi bir hatırlatma oldu bu :). Geç keşfedilenlerden olmuş bu kitap da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öneri makinesi,
      ahaha evet geç keşiflerimden biri fakat güç olmasın diyelim :D

      Sil
  5. Güzel bir romana benziyor. Bu arada seni mimledim yapmak istersen buyur :)

    YanıtlaSil
  6. hımm okuyum. yazın gitmez ama de mii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      yazın çekilecek cins değil valla deep :D

      Sil
  7. Okusam mı Eylemtoş bilemedim :( aynı yazarın Beni Asla Bırakma adlı kitabını çok sevmemiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Damla EKER,
      beni asla bırakma da sırada okunmayı bekliyor , bilemedim şimdi seversin mi ki :D

      Sil
  8. Konusu beni çok cezbetti, merak ettim doğrusu. Özellikle yaptığın alıntı çok hoşuma gitti. Listeye ekledim bunu! :)

    YanıtlaSil
  9. Sarsıcı ha ....
    Merak ettim şimdi ...

    YanıtlaSil
  10. Sen yorum yazınca bak kitaplar daha güzel geliyor. Solgun Ateş'i sen yazsan severdim kesin.:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MehtapveKitap,
      ne desem bilemedim şimdi ki :D ay sever misin ciddi :D

      Sil