11 Temmuz 2017 Salı

TESPİH AĞACININ GÖLGESİNDE -HARPER LEE

Çeviri:Püren ÖZGÖREN
1. Basım 2015
239 Sayfa

"Çirkin bir sözcük olan önyargı ile temiz bir sözcük olan inancın ortak bir noktası var: Her ikisi de mantığın bittiği yerde başlar."

Daha önce Bülbülü Öldürmek'i yeğenden tırtıklayarak okuduğumu söylemiştim .

Yine Yeğen sağolsun 2. kitabı da almış , teşekkürler Kağıt Salıncak.

Yalnız ilk kitap gibi olmadığını sürekli söylediğinden mi , 2. yi beğenmediğinden mi nedir ya da ikide bir de okudun mu , ne düşünüyorsun diye mırıl mırıl etrafımda gezdiğinden olabilir biraz öteledim okumayı.

Yargısız başlamak istediğimden kitaba .

Şimdi kitabı kapatıp şu satırları yazarken ," iyi ki" diyebilirim gönül rahatlığı ile.

Bence -Dikkat Elifçiğim -  
kitap;
 ilk kitaptan çok daha iyi.

1961'de Pulitzer ödülü almış Bülbülü Öldürmek te güzeldi , o ayrı .

Olay örgüsüyle , duygu değişimlerini hissettirmesiyle, sağ gösterip sol vurmasıyla kesinlikle ilkinden iyi.

55 yıl sonra yazılmış ilk kitaptan.

Keşke Lee daha fazla yazsaydı, dedirtmiştir.



11 yorum:

  1. Bülbülü Öldürmek'in filmini izledim, çok güzeldi, çok eski bir film. İkinci kitap için 55 yıl beklemek ne kadar ilginç...dediğin gibi keşke daha çok yazsaymış ama kimi yazarlar sanırım içinden yazmak gelmeyince yazmıyor bu da doğal ama....Çok teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  2. Ben her ikisini de okumadım, nedense Bülbülü Öldürmek elimin hiç gitmediği bir kitaptır. Bu kitap için yazarın kendisi yazmadı mealinde çok dedikodu çıktı, tarzı benziyor mu bari merak ettim? Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Duydum bu kitabı ama daha okumak kısmet olmadı. Bakalım ne zaman edinirim...

    YanıtlaSil
  4. Ben nedense diğerinden sonra bunu hiç okumak istemedim.

    YanıtlaSil
  5. Hala ilkini beğeniyorum :D Ama kitabı sevmeni sevdim Eylemcan :D

    YanıtlaSil
  6. Kitabı baya öncesinde Bülbülü Öldürmek'le ilişkisi olduğunu bilmeden (çünkü o aralar arka kapak vs. okumadan direk kitaba dalış yapıyordum) okumuş ve kitap bitince de hala hiçbir şey anlamamıştım. Yani bir devam kitabı olduğunu. Tabii bir şeylerin eksikliğini muhtemelen hissetmişimdir okurken ama her ne hikmetse hiçbir şey çakmamışım :D Bu da kara bir leke gibi bir utanç anı olarak kalacak benim için. Gerçi benim böyle hikayelerim bitmez ama.. Biraz ters olacak olsa da Bülbülü Öldürmek'i de yakında okumayı istiyorum ^^

    YanıtlaSil
  7. Sanırım bu yorumu ilk kez duyuyorum. Herkes ilk kitabın daha iyi olduğunu yazmıştı. Bende kitaba karşı bir ön yargı oluşturmuştu bu yorumlar. Senin beğenmene sevindim :-)

    YanıtlaSil
  8. Merhaba.."Bülbülü öldürmek" en sevdiğim kitaplardan biri.Hani ara ara dönüp okumak istediğiniz kitaplar olur ya ,işte onlardan.Artık bunu da okumak şart oldu.

    YanıtlaSil
  9. Yeğen, candır.Dün de biz yeğene yeni bir blog açtık.Bakalım ne yazacak blogunda ben de merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  10. Harper Lee, gerçekten muazzam bir yazardı, toprağı bol olsun...

    YanıtlaSil
  11. aaa şaşırdım, okumayı pek düşünmüyordum ama çok daha iyi diyorsan sen Eylem'cim..:) kapağı da çok hoş bu arada:)

    YanıtlaSil