27 Ağustos 2017 Pazar

YILDIZ ŞALE KÖŞKÜ -İSTANBUL'DA BİR YER


İşin aslı hazır İstanbul'dayken , gezmediğimiz yer kalmasın :D

Değil tabii ki , tamamen kartımızın süresi bitmeden bir -iki yer görme telaşı .
Şöyle ki müzelere İş Bank kartınızla her yıl 1 ay -sınırsız giriş ile ücretsiz gezme hakkınız var .Biz Ege'den başladık gezmeye , Efes'ti , İzmir Atatürk Evi'ydi derken İstanbul'a geldiğimizden beri bir kez daha Arkeoloji Müzes'ni ve Pargalı İbrahim Paşa'nın Sarayı 'nı(şimdi adı değişmiş ya neyse) da gezdik.


Hala Rumeli Hisarı'nı görmediğimi hatırlayan eşim , haydi gidelim deyince çıktık yola , güya kendisi bakmıştı giriş -çıkış saatlerine fakat günlerine bakmamış :D Gittiğimiz gün çarşamba olunca haliyle giremedik Hisar'a. Neyse dönerken Yıldız Parkı'na girelim dedik , zira iki yıldır Kerem dibinde okuduğu,  defalarca önünden geçtiğimiz halde bir defa bile girmedik içine .



 Yıldız Parkı'na girdikten sonra bir müddet eşimle buluşmakta sıkıntı yaşadık çünkü ben Beşiktaş'taki kapıdan yürüyerek girdim o da motoru bırakmak için üst kapıdan girmek istedi .
Ve park bir miktar büyük , 2 adet cafe/restaurant mevcut , bunlarda yemek yiyebilir ya da çay kahve içebilirsiniz.

Yıldız Parkı
 üst kapısından çıkınca 500 metre yukarısında Şale Köşkü.

III.Selim'den 
II. Abdülhamit'e kadar eklemeler yapılarak oluşturulmuş.

En son yabancı misafirlerin konaklaması için kullanılmış, oldukça görkemli bu yapı çok mahzun.

Zira geleni-gideni oldukça az.




Müze kart geçmiyor , giriş 10 Lira (sanırım ).





İçinden çekilmiş tek kare yok çünkü fotoğraf çekmek yasak.



Fakat çok hoş , çok muhteşem bir yapı . Restore edilmeyen yerleri daha bir güzel .


406 metrekarelik tek parça Hereke halısını ve benzersiz çini sobalarını görmek muazzam bir keyif .



Sobalara dikkat zira tip olarak tamamen porselen vazo gibi ve devasa görünüşleri ile görülmeye değerler.Görevli "soba bunlar" demese dikkatimizi çekmeyeceklerdi.



Eğer İsranbul'da iseniz ya da yolunuz düşerse , bu sessiz ama mağrur yapıyı görmeden geçmeyin , yürümekten korkmuyorsanız , dönüşte Yıldız Parkından geçip , harika köşklerde çay/kahve içebilir , yemek  yiyebilirsiniz.

Hem de şu 




ya da şu manzara eşliğinde:)


İstanbul içinde bu kadar yeşili bulmak bir mucize.


17 yorum:

  1. Mimarisini çok beğendim, çok zarif, sade, o sobaları hatırladım söyleyince insan hakikaten soba olduğunu söylemesen anlamaz. Biblo gibiler:)))Çok teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      ben teşekkür ederim yorumsuz geçmediğin için.

      Sil
  2. çok zarif bir yer orası. İyi ki görmüşün dediğim yerlerden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arif Öztürk ,
      gerçekten zarafeti su götürmez , benim için de öyle oldu.

      Sil
  3. İstanbul'u sevemiyorum; ama bazı yerleri görülmeye değer. Hiç içimden gelmese de gitmek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem E.,
      İstanbul yaşanılası değil belki ama kesinlikle görülesi bir şehir , özellikle tarihi dokuları ...

      Sil
  4. ay yıldız parkı sık gittiğim yer yaa bi de emirgan bi de maçka parkı. ah ağaç görmek için napcan işteee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,
      emirganı sevmedim ama maçka ve yıldız çok güzel :D yıldız da sincap ta görebilirsin :D

      Sil
  5. Beraber de gidelim, çok güzelmiş 😻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak ,
      mutlaka gidelim dediğim yerlerden biri olur :D

      Sil
  6. Fotoğraf yasağı da yeni moda oldu. Benim içeriden fotoğraflarım var. Şimdi izin verilmeyen çoğu yerden var aslında. Flaşsız çekim zarar vermez. Güvenlik nedeniyle izin verilmiyor sanırım. Ziyaretçilerin hatıra almak istemeleri çok doğal halbuki.
    Sevgiler Eylem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sezer eser peker ,
      gerçekten niye olduğunu anlıyorum gerçi ben de çaktırmıyoruz tabii :D güvenlik değil olay da , neyse :D

      Sil
  7. İlkay Özgür,
    gerçekten öyle :D

    YanıtlaSil
  8. Ne güzel bir yer,ne güzel bir manzara...Aslında gezilip görülecek ne güzellikler var sayenizde öğreniyoruz.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. incinin dünyası ,
      teşekkür ederim , estağfurullah ben de kendi çapımda bilgi veriyormuş gibi duruyorum ama tamamen amatörce paylaşımlarım , sevgiler benden...

      Sil
  9. 5 yıl İstanbul'da kaldım ancak hiç gitmedim. Gitmek gerek.

    Teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Hilmi Tufan,
      zaten yanıbaşımızda olanları hep görmekte sıkıntı çekiyoruz , gidilmeli :D

      Sil