25 Kasım 2013 Pazartesi

103-İLBER ORTAYLI SEYAHATNAMESİ


1. Basım 2013-304 Sayfa



İlber Ortaylı anlatıyor,
Tahrandan , Endülüs'e,
Moskova'dan Venedik'e,
Roma'dan Barselona'ya...

Fakat sadece gezip görülecek yerleri değil.

Tarihi dokusu , siyasi ve ekonomik gündemi /geçmişi, müzesi, eskisi, insanı ,ananesi , her bir şey var içinde.

Fakat ben en çok takıldıklarıma değinmek istiyorum bu kitap için.

Bu kitabı beğenmememin bir sebebi baskı , fotoğraflar öyle alelade sanki, orta kısma savrulup atılmış , oysa bu bir seyahatname ise hemen anlatılan yerin bir ön veya bir arka sayfasına konulması daha iyi olmaz mıydı .

Diğeri de ;
bir önceki okuduğum kitap Falih Rıfkı Atay'ın kitabıydı .Bana göre çok objektif gözlemlerle yazılmıştı.Tesadüftür ki bu kitabı okurken Falih Rıfkı 'nın o kitabına bir de gönderme yapılmış.Şöyle ki;

"Hindistan üzerine yazılan seyahatnameler içinde üslubu güzel fakat muhtevası itibariyle en anlamlı olanı da Falih Rıfkı Bey'inkidir .
Anlattığı Hindistan daha çok onun olmasını istediği Hindistan'dır." demiş hoca sayfa 271 'de.

Fakat hemen arka sayfada 
"Haydarabad'ın nüfusu ise 180 milyona ulaşan bütün Hint Müslümanlığı gibi bir gerileme yaşıyor.
Devamlılık gösteren mesleklerin sadece %6'sı Müslümanların elinde.Orduda ve poliste yoklar.Adliyede çok az hakim var.Bütün devlet sektöründeki sayıları da düşük."SYF 272

diyerek aslında bir önceki sayfada yapmış olduğu tespiti kendisi çürütmüş.

Demem o ki , kimin yazdığı çok önemli değil , her yazılanı doğru kabul etmemek lazım ve hatta şart.








14 yorum:

  1. Merak ettiğim bir eser. teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. holeeey sevmiştim bu kitabııı.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. okudun mu sen benim yorumumu?

      Sil
    2. okudum tebii ama olur ki öle şeler, öznel yorumları yazarın. önemli olan gezdiği yerler işteee.
      :)

      Sil
    3. iyi işteee:) çok holey çekmişsin de ondan dedim ben de:)

      Sil
  3. Valla bu yazarımızın kitaplarını merak ediyordum!
    Pek okuyana rastlamamıştım ama simdide sanki okumaktan vazgeçtim gibi hadi bakalım hayırlsı :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu okuduğum 6. kitabıdır, ama bu diğerlerine nazaran, açık ara taraflıdır:)

      Sil
  4. kitap gerçekten dolu dolu bir kitap banada bazı yerlerde şahsilik ön plana çıkmış gibi gelmişti ama genel olarak beğenmiştim kitabı

    YanıtlaSil
  5. Okumak istediğim kitaplar arasında teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim , umarım beğenirsiniz...

      Sil
  6. Hic okumadim pekte seyahatname ilgilisi degilim ama yorumlardan banada biraz tarafli geldi pek anlamam bu islerden ama tarafsiz olmasi gerekmezmi bu tarz seyahatnamelerin ?
    Paylasim icin tesekkurler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seyahat kısmı taraflı değil zaten yani eee okumak lazım:)ben teşekkür ederim:)

      Sil