7 Ocak 2017 Cumartesi

GRAPON KAĞITLARI -DİDEM MADAK


1. Basım 2000
9. Basım 2015
68 Sayfa

BUĞU
I. Ölü mavi bir kelebeğim
Kuruttum kanatlarımı 
Mavi bir bilyenin göbeğini öptüm
Her dehlize girdim , her sırrına erdim 
Çocuklar gibi ölmeyi bilmeden öldüm.

II.
Ölümlüler ülkesinde bir terzi ipek keser , sim diker geçmişe 
Saçlarını örer yılların 
Ay bile fırlar sahneye o zaman 
Canı acır ama tango yapar yine de 
Kayıp fotoğraflar bulunur ansızın 
Hayatın ve yılların gizli derinliklerinde.

*********************

Evde kendinizden başka kitap okuyan olması demek, farklı türde okumalar yapabilmek demek.

Didem Madak ismini, kitapkurdu yeğenden duydum.

Kendisi de ŞURADA yazıyor.

Şiir severim , eskiden daha çok severdim , yaş ilerledikçe bir miktar ilgi kaybı yaşadığımı inkar etmiyorum ama genel olarak şiir okumaktan keyif alırım.

Madak 'ı çok erken yaşta kaybetmişiz.

Yaşadığından haberim bile olmamış , oysa o kalemiyle, anlatmak istedikleriyle iz bırakmış bu dünyada.

Şiirlerinden sevdiklerim oldu, sevemediklerim de...

Hep eskilerle kıyasladığımdan mı , yoksa biraz romantizmle bağdaştırdığımdan mıdır bilmem şiiri , sanki ile yani arası kaldım .

Başka kitaplarını okumayı isterim , yeğen edinirse neden olmasın .

Fighting kuzu :D



13 yorum:

  1. Didem Madak'ın şu sıralar gördüğüm üç kitabı var. Grapon Kağıtları, Ahlar Ağacı ve Pulbiber Mahallesi. Özellikle şiir içerikli olduğu için meraktayım ve bir sonraki kitap siparişim de alacağım. :) Bu arada çok sevdiğim Kağıt Salıncak'ın yeğenin olduğunu öğrenmem de şaşırttı. :D Eline sağlık Eylem abla. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valar morghulis,
      aaa bilmiyor muydun , yazıyorum aslında ama ... okumak lazım..:)

      Sil
    2. Diğer okuduğum yazılarında karşılaşmadım valla :D Haklısın. :))

      Sil
  2. Didem Madak'ın bu kitabını okudum. En üretken olacağı dönemde maalesef çekip gitti, ışıklarla uyusun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehmet Osman Çağlar,
      evet çok erken gitmiş maalesef.:(

      Sil
  3. Pulbiber Mahallesi en favori kitabıdır benim için, sonrasında Ahlar Ağacı ve Graofon Kağıtları gelir...Çok güzel bir seçim yapmışşsınız, Didem Madak'ın sade ve bizden bir yanı var hep naiflik barındıran. Sevgiler bu arada ben de beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Burcu Gözoğlu ,
      Pulbiber Mahallesi aklımda olsun o zaman. Gelirim , keyifli okumalar olsun :)

      Sil
  4. Genel olarak sevmene sevindim :D Devam kitapları da yolda efeeem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak,
      :D comming soon , diyorsun ...

      Sil
  5. Şiir okuyamayan bir insan olarak, Salıncak ile, duygu problemi yaşadığıma karar verdik. :D Didem Madak ile başlamam ama sanırım. Yazdıklarını bile okurken 'Ya ne manaağğğ' demeden edemedim. :D Tamam kötü bir şey ama olmuyor 🙄

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalem Fili,
      olmuyorsa salla Güli , Orhan Veli okudun mu ki :? bir adet hep umutlu Eylem :D

      Sil
  6. İzmirli güzel kadınlardandır Madak :)

    ne güzel okuyan ve yazan yeğen. Benimkilere aşılayamadım bir türlü :( Uzakta olmasalar belki daha başarılı olurdum, bilemiyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. N.Narda,
      uzaklık önemli bir faktör tabii ama kişisel bir tercih bu bence , bazen aynı evin içinde bile okumaya alışamayanlar olabilir , normal yani, etrafımızda daha çok okur bulsak çok harika olacak ama ...

      Sil