13 Ağustos 2017 Pazar

ÇÖPLÜK - ANDY MULLIGAN

Çeviri :Arif Cem ÜNVER 
1. Basım 2014
216 Sayfa


"Ben çöp toplayıcı çocuklardan biriyim ; bu şehrin artık ihtiyaç duymadığı şeyleri karıştırıp duruyorum."

"Bu ülkede aptal olmanın da , tıpkı fakir olmanın gibi , bir bedeli vardır."

*********
Kitap; 2012 Garnaige Madalyası Finalisti

Yazar; Guardiyan Edbiyat Ödülü sahibi.

Kerem'den araklayarak okuduğum müthiş bir anlatı .

Tamamı kurgu denmişse de yer bakımından gerçekçi bir tarafı olduğu belli , zaten yazar da bunu belirtmiş.

Trash adıyla filmi de yapılmış ve kitabı kapattığım dakika deli gibi izlemek istediğim ender filmlerden biri oldu.

Umarım kitabın yarısı kadar iyidir.

Okuyun , okutun dediklerimden .

Bakmayın ergen edebiyatı olduğuna , biz büyüklerin de gözünü açabilecek nitelikte.

19 yorum:

  1. Festivalde izlemiştim, soluksuz izlediğim harika filmlerden biriydi :)

    YanıtlaSil
  2. İlk filmini mi izlesem diye düşünüyorum :) Gerçe sonra kitabı okumak çok zevkli olmuyor ama. film ile ilgili güzel yorumlar okudum :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de Kitap Güneşim gibi önce filmini mi izlesem diye düşündüm. Hala da düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Abdullah ÖZER,
      haydi bakalım karar verin de bana da haber verin o zaman :D

      Sil
  4. İzlemedim filmini hiç duymamıştım ama sanırım hayli dramatiktir, çöp toplayan çocuk, hatta ailece topluyorlar burada:(((görmek bile içimi acıtıyor uyduruk tekerlekli bir 'şey' diyeyim yapmışlar kendilerine, içinde belli ki, anne baba ve üç küçük çocuk:(((ya valla iblistir bu ülkeye enaz 3 çocuk yapın diye tavsiye eden...resmen insanların mahvolmasını istemektir...ve görüyorum IQ özürlü olmanın bedeli demiş ya, ekmek almaya çıkıyorum, dönene kadar 5 kadına rastlıyorum enaz, beşi de kızım olacak yaştalar, 20'li yaşlardalar!! Ve üçer çocukla yürüyorlar çünkü iblisin dediğini aynen uygulamışlar...:((( ay ben bu yorumu yazdım ya senin başın derde girmesin sen bu yorumu yayınlama oku sonra sil..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben,
      olmaz bir şey korkma :D ama kitap iyi o kadar dramatik te değil en azından son bakımından :D bir de çocuklar konu olunca bilirsin umut hep oluyor :D sevgiyle :D

      Sil
  5. aaaa otomatik yayınlanıyormuşsun senin (aklımda kalmıyor)okuyunca sil sen bunu yine de Eylem'cim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bücürükveben ,
      illa sil mi diyorsun ben gerek yok diyorum :D

      Sil
    2. Sen nasıl istersen canımcım. :)))

      Sil
  6. Filmini merak ediyorum doğrusu 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif Sağlık,
      kitabı kadar olmasa da filmi de iyiydi :D

      Sil
  7. İzlediğimiz yere kadar filmini sevdim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kağıt Salıncak ,
      sonuna kadar filmi sevdim ama kitap daha güzeldi , kesin :D

      Sil
  8. Izlemedim lakin şu alıntı çok iyi aptal ve fakir olmanın da bir bedeli var

    YanıtlaSil
  9. vaay, çok iddialı, hemen araştırıyoruz efenim..:))

    YanıtlaSil